måndag 6 april 2009

Grannen på landet stod som bäst med silikonsprutan i högsta hugg när jag gick förbi härom dagen,jag frågade förstårs vad han hade på gång, och det var till fönsterrutorna på ett blivande växthus ( inte till frun ha! ha!) som det skulle vara till. Han tyckte det skulle vara kul med röda tomater något år och inte bara gröna. Jag funderar på att hyra in mej lite på växthuset för ett ev nytt olivträd, det gamla är nog utom all räddning tyvärr men skam den som ger sig.




På Torsdag bär det av till landet igen så då blir det till att påskpynta och mysa med familj och vänner. Frågan är om det blir till att tända ljus och brasa eller om det blir lika ljuvligt som det har varit nu ett par dagar att man kan slänga av sig kläder och njuta i solen.



Ett alternativ till påskägg kanske? I alla fall är de väldigt söta tycker jag. Hoppas alla får en bra påsk därute,
Ha det så bra och Glad Påsk!
Kram Petra




1 kommentar:

Anonym sa...

Hej älsklingstjejen!
Jag längtar alltid till landet så här års´. Saknar sommarstugan.
Åker förbi Lkpg på väg till Stockholm på fredag.Bilen full med grejor till Daniel...Vi ses till Valborg!
Agneta