tisdag 21 april 2009

Morgonfika

I morse när jag var ute med hunden kl.07.00 var det ett underbart väder med en sol som sken och 5 grader plus på termometern. Det blev till att gå hem och köra upp mannen som också var ledig idag för att styra bilen så fort som möjligt mot sommarstugan.
Min tanke var att vi skulle sitta på altanen eller varför inte trädgården, och inta vårt morgonkaffe men ju närmare stugan vi kom desto mer mulet och kallt blev det. Kaffet åkte dock och vi gick tappert ut på altanen med våra koppar, maken kom med någon kommentar om att nu gick det minsann bra att sitta ute ( jag brukar i vanliga fall vara rätt så frusen av mig). Kaffet slank i alla fall ner väldigt fort kan jag meddela för den som undrar.

I stället för att vara ute blev det istället en hel del gjort inomhus vilket ju också var bra. Jag målade färdigt ett gammalt fönster som jag ska ha som dekoration och sen tapetserade jag om i hallen på ett ställe där tapeten blivit skadad efter en tidigare takläcka. (Det var inte tapeten ovan men den var så ljuvlig att den fick vara med ändå). Sedan röjde jag ut klädkammaren för att passa på att ta hem en massa bråte när vi inte hade någon annan packning med oss.


Avslutar inlägget med en bild på underbara äppelblommor, jag har tagit in kvistar av vårt äppelträd i en rosa stor plåtkanna och satt i vatten inomhus så nu hoppas jag att det blir äppleblommor på dem men än så länge är det bara blad.
Ha det så bra kram Petra!


Inga kommentarer: