lördag 2 maj 2009

Valborg

Valborg firades hemma hos mamma med god mat, brasa och fyverkerier. Det var jag och tjejerna som åkte dit eftersom mannen jobbade som vanligt denna högtid. Vi passade också på att gratulera mamma på hennes födelsedag som var jämn i år. Tyvärr kunde jag inte ge dej ditt efterlängtade lilla hus men du fick en liten start till trädgården och så får du huset ovan. Tack för några mysiga dagar!



Här är mammas mysiga vardagsrum som är under ständig förvandling,precis som hos mej (undrar om det också är ärftligt?).




Ett underbart tyg som har blivit till kudde hos mamma och på väg att bli hos mej. Idag har jag dock målat hela dagen vilket kan tyckas är synd och skam med tanke på det vackra vädret, men men det gäller också att passa på lite när man har huset för sig själv och övriga familjen och hunden är på landet. Själv är jag kvar i staden pga att jag arbetar.





En del av mammas hall som alltid känns så välkomnande och förändras en hel del även den. Den stora koppen/ljusstaken har Lena lustfyllt gjort och är en av mina stora favoriter.







Härlig glaskupa som jag fick med hem efter besöket hos mamma ihop med en massa andra prylar,för det är något som hon också är duktig på min mamma, att handla alltså och ofta med tankar på min syster och mej också vilket är mycket uppskattat.
Ha det så bra och kram på er alla !

Petra





Inga kommentarer: