torsdag 30 juli 2009

Allra käraste.

Jag var ju inne lite på ämnet i mitt tidigare inlägg, det här med vikten av att ha bra jobbarkompisar och jag har några av de bästa tänkbara. Den allra käraste är dock Brillan som jag också jobbar mest ihop med som tur är. Vi har ju hållit på nu ett tag både hon och jag med att packa och fixa inför alla lediga helger och semestrar för att sedan med fullastade bilar ge oss av till respektive lantställe. Men härom natten släppte hon bomben att hon och kära sambon ska bygga ett nytt hus vid deras lantställe och flytta dit permanent, de ska bara ha en liten övernattningslägenhet kvar i staden. Det låter helt underbart men inte möjligt för oss just nu eftersom vi har skolbarn kvar hemma. Huset ovan är från willa nordic och är en av mina favoriter.

En mysig liten hörna i en trädgård, denna får vara lite inspiration och en påminnelse till mig själv att bara sitta ner och njuta vilket jag är dålig på. Ofta är det hundra projekt på gång vilket jag tycker är kul men det är viktigt att bara sitta ner och njuta av det allra käraste ibland också.


Ett annat ställe hemma i stan som är mysigt att bara strosa runt i är gamla Linköping som är en egen liten "stadsdel" i sig med gamla hus och hantverkare, café och affärer. Det är visst flera än jag som tycker det är mysigt där för de slår visst något sorts besöksrekord där denna sommaren. Bilden är från det största torget med karamellboden i fokus. Där har det blivit en och annan karamellstrut genom åren och är en av de allra käraste platserna här i staden.



Var rädda om varandra nu och ha det så bra! kram Petra.




1 kommentar:

Anonym sa...

Har varit inne på Linköpings/Gamla Linköpings hemsida. Måste säga att staden är bra på marknadsföring och så tydligt upplagt. Så mycket som händer där för ALLA åldrar! I staden jag bor i nu, riktar sig det mesta till de i 20-45 årsåldern. Det finns en massa möjligheter att utveckla saker för både yngre o äldre här, men verkar som att ansvariga tänker kortsiktigt el INTE VILL göra något,trots jättebra,genomförbara förslag o idéer. Kommer snart upp o "gör din stad". A