torsdag 30 juli 2009

Jag vet att jag har visat de vita armbanden som mamma gör tidigare och här kommer nu ett rosa helt underbart. Sist jag hade vägen förbi mamma så passade jag på att rensa större delen av hennes förråd med armband i alla möjliga färger, storlekar och pärlvarianter, fick beslutsångest helt enkelt. Använder dem nu jättemycket både till vardag och lite festligare tillfällen. Tanken var väl att jag eventuellt skulle sälja några till vänner och bekanta men nu har jag snart använt allihopa själv hmmm...
I helgen kommer kära lillasyster hit med alla barnen det ska bli kul eftersom det inte blir så ofta vi ses då det är ca. 40 mil mellan oss. Hoppas på en del svamp och bärplockning då detta finns i mängder just nu och är så underbart gott att ha hemma att ta fram till frukosten och kvällsmackan. Plockningen förgylls lite extra med en fin korg att lägga sina fynd i tycker jag,korgen ovan är en favorit och gjord av.......dada..daaaa..... mamma så klart.
God mat står också på programmet, förhoppningsvis så tillåter vädret lite grillning och att vi kan sitta ute en del. Skönt att tänka på helgen och dess trevligheter mitt i natten på jobbet det gör det hela lite lättare. Fick också den stora äran att jobba en extra natt natten som kommer eftersom det är så mycket att göra. Då är det tur att man har underbara jobbarkompisar, Tack för att ni finns!
Bara några timmar kvar nu sedan hägrar den underbara sängen mmmm.......
Ha det så bra kram Petra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Goe dig!Tur har väl jag som har dig!!!!!!!
Underbar bärkorg jag såg!!!!Är den månne till salu(ler)
kramar ha en fin helg!!!
Brillis