tisdag 11 augusti 2009

Sensommar

Nu blommar mina ljuvliga klätterrosor på den fina portalen jag flyttade dem till, och detta på båda sidorna om den. Det känns som det är lite på upphällningen med blommor just nu, i alla fall i vår trädgård. Det kan delvis bero på att kära mannen har grävt upp och flyttat på en del blommor eftersom de stod på den delen av tomten som vi är mest på och de var då lite i vägen liksom. Renfanan och höstastern lyckades jag dock rädda tills de har blommat över sen blir det flytt för dem med.
I början på nästa vecka blir det till att packa resväskan eftersom jag ska åka iväg med jobbet. Detta sker vartannat år och brukar vara kul, framför allt för att man hinner prata och umgås under lite andra former än vanligt. I år ska vi åka till Medevi brunn som är gammal brunnsmiljö med hus som är så gamla som från 1600-talet. Jag har aldrig varit där så det ska bli roligt att få uppleva det och kanske ta lite fina bilder. Det kommer också en hemlig gäst, så vi får väl se vem det kan vara..... tidigare har det varit bl.a Carl-Jan Granqvist när vi var på loka brunn för några år sedan men vi får väl se.

Bilden är från en av Leilas böcker och ser lite sen sommar aktig ut tycker jag. Herregud vad fort sommaren har gått och särskilt då semestern. Jag känner mej redo för lite mera semester redan nu och hoppas på att jag får det redan till helgen. Om det blir ledigt så åker tjejerna och jag till mamma och hälsar på, och kanske även besöker lustfyllt om vi hinner, tiden har en tendens att bara flyga iväg när vi är där.


Man märker också att det är mörkare om kvällarna nu, och det är mysigt med många små ljuskällor i trädgården och inomhus. De självlysande krukorna på bilden har jag sett i flera inredningsprogram på tv och tycker de är jättefina, vet dock inte var de kan köpas eller om de är dyra.
Mys nu ordentligt med varandra och ta vara på det som är kvar av sommaren kram Petra.


1 kommentar:

MårsArt sa...

Taaaack för hjälpen med min blogg!
Nu har jag inga fritidsproblem längre...(precis som om jag hade problem med det innan)hahaha..kram