lördag 5 september 2009

Svininfluensa

Så här ser det ut hemma hos oss just nu, båda barnen ligger nere för räkning. Så det går åt en hel del värktabletter, näsdroppar och halstabletter. De mådde dock lite bättre ikväll innan jag åkte till jobbet men då började kära P klaga på att han inte kände sig helt ok. Vi får väl se vart det hela slutar, kan det vara svininfluensa tro??? I dessa tider klassas väl allt som det eller????
Något annat som vi konsumerar i mängder just nu (förutom värktabletter) är te. Det hela började med att yngsta dotterns ena kompis har varit i Turkiet i sommar och hade med sig helt underbara teer därifrån som vi fick. Har letat efter liknande teer här hemma i matbutikerna men inte hittat något som är i närheten ännu, men man får väl kanske gå till någon tebod och fråga istället.

När det blir höst och vinter har jag i stort sett alltid någon stickning eller virkning på gång det fungerar lite som terapi för mej (och så gör jag något fast jag sitter still och bara tittar på tv kanske). Just nu håller jag på att sticka mössan på bilden. Mönstret har jag fått från drops design på nätet. De har massor av härliga mönster och inspiration så jag kan rekommendera dessa sidor varmt.
Ha det så bra nu kram Petra!


1 kommentar:

MårsArt sa...

Jaha, er tur nu.Jag ligger också "däckad". 12 mil mellan oss, nu går det visst influensa lite överallt.
Svininfluensa??? NÅGON influensa är det i alla fall.
Blev nyfiken på téerna, konsumerar ju litervis. Såååå snygg mössa o halsduk. VILL HA!!! Krya på er! Kramar.