måndag 12 oktober 2009

Helgen

I helgen har jag och tjejerna varit mycket själva eftersom P jobbat både Fre och Lör. Då brukar vi passa på att göra lite sådana saker som inte kära maken uppskattar så där väldigt mycket. Det blev bla tjejfilm och mys på Fredag kvällen. Här en bild från filmen The Holiday.




Fredag em och Lör fm ägnade vi åt att leta jeans till bägge tjejerna och lyckades faktiskt hitta var sitt par till dem, efter mycket om och men. Sanningen att säga tyckte även jag att denna sysselsättning inte var den allra roligaste särskilt inte Fre/Lör då det är som allra mest folk ute och shoppar. Kan säga att jag på Lördagen var lite bättre rustad för shopping med lättare klädsel och mer fotriktiga skor, vis av erfarenheten från Fredagseftermiddagen.




Söndag var stora tjejen i Nyköping och spelade steg 1 i flick-SM i handboll vilket gick väldigt bra och de vann ganska överlägset sin grupp, kul! Tuffa tag som synes. Nu är det bara att ladda om till steg tre som de direktkvalificerade sig till genom vinst i sin grupp.






Sedan blev det hemmets lugna vrå tills det var dax att jobba igen på Sön natten.

Ha det så bra kram Petra.






2 kommentarer:

MårsArt sa...

The holiday(har den)...vilken underbar film, har sett den 3 ggr. Man blir kär i allt! Miljöer & personer...och så happy end! Duktiga J som gått vidare i handbollen! Jag avskyr också att handla på fre-lö, men efter jobbet i veckorna är man ju för trött. Tur för mig, jag hittade ett par fina svarta byxor i min "samling" så jag slapp åka! Kramar

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, handla jeans är ju ingen höjdare. Svårt att hitta rätt modell och jobbigt att prova :D

Hoppas du får en bra vecka! Kram Maria