onsdag 24 februari 2010

En vintertrött och gnällig en.

Igår var jag och mina härliga tjejer ute på en heldag, det var nästan mer än vad gamla mamma orkade med (fick skylla på hunden för att till sist ta mej hem). Vi var på det stora shoppingcentret här i stan i åtskilliga timmar (tappade räkningen efter fyra) och hade endast en liten vätske och mat kontroll på mitten någonstans. Men vi fick en hel del uträttat i alla fall och återvände hem med en hel del kassar som mest innehöll välbehövliga saker till tjejerna. Tjejerna jaa.... jag har ju inte berättat hur det förra inlägget gick. J har en gipsad vänsterhand och kan för tillfället inte träna någon handboll till hennes stora olycka. C har återhämtat sig från sin förkylning och hade premiär idag på handbollsträning, men gymma går ju bra så det gör de så ofta de kan.
Här ser ni ett litet försök till att skapa ordning i hallen. Har virkat en liten skål att ställa på byrån i hallen och tänkte att här lägger man alla nycklar och sladdar till mobiler och dyligt. Jag startade med att lägga C´s nycklar i skålen och hoppas att detta blir en vinnande trend eftersom det också innebär att de vet var deras saker är och inte behöver leta efter dem, men vi får se det kanske är en kortvarig lycka.

Så här ser en liten hörna av vår gård ut just nu, inte direkt sittvänlig som på våren och sommaren då många sitter här och fikar och grillar. Man får ju allvarliga tankar på att emigrera, ta bara i helgen nu tex när jag kom till jobbet och skulle parkera bilen körde väl fast i en snöhög direkt förstårs och kom varken fram eller tillbaka utan fick engagera två damer som kom gående intet ont anandes på parkeringen till att skjuta loss mej. Men parkera skulle jag ju så påt igen fast lite högre upp denna gången och som jag trodde var en plats med inte riktigt lika mycket snö ( jag hade fel). Parkeringen slutade med att jag stog lite snett över två parkeringar mitt i en snöhög. På morgonen efter jobbet gick vi bilåkare ut i samlad trupp för att kunna putta loss varandra och alla kom lyckligt och väl hem till sist. Gymmet där barnen brukar träna var stängt pga att taket höll på att rasa in, man är ju tacksam att de upptäcker det innan det händer. På jobbet har man stöttat upp balkongerna med stora järnrör och entretaket på servicehuset hemmavid har också fått ny utsmyckning i form av järnrör osv osv osv.........
Nej! färdiggnällt nu på måndag börjar vårteckensutmaningen och det ser verkligen ut att bli en utmaning att bita i.
Ha det så bra från en trött mamma Petra!


3 kommentarer:

Paula sa...

Det verkar ju som det aldrig har varit en sån här vinter tidigare? Här har flera tak ramlat in o man får ju vara tacksam att inte fler olyckor inträffat med skadade människor. Vad är det för vårutmaning du ska börja med?

MårsArt sa...

Jag HATAR vintern och allt den för med sig!!! Nu räcker det! Men det ska ju fortsätta med snö och kyla.
Hoppas det blir bättre med J:s hand.
Köra bil och parkera nu är inte kul. Vid min skola har de inte plogat parkeringen på hela vintern.
Nog klagat...några av oss på jobbet har bildat positiva klubben i allt elände...haha.
Kramar

solåkra sa...

Ser extra mycket fram emot att se vårtecken från Östergötland, eftersom vårt ledighetsparadis Solåkra ligger i södra Östergötland. Här i stockholm är våren också på väg, även om det fortfarande är snödrivor.