onsdag 5 maj 2010

Har fått för mej att jag skulle vilja ha en flakmoppe på landet som man kan köra omkring på. Barnen skulle kunna ha den till den stora badplatsen när de vill bada där och P skulle kunna köra all sin fiskeutrustning på den ner till bryggan. Själv skulle jag kunna åka på den när jag tex ska köpa färska ägg av en av våra grannar, eller åka på loppis eller auktion i närheten. Verkar dock inte helt lätt att hitta en billig och bra moppe, men vi får väl se.
Ett annat projekt som vi funderar på nu också är den att bygga uteplats på andra sidan av huset och lite gångar vid sidan av huset. Svårt att veta vad man ska ha för material på marken bara.....trätrall? ja kanske, men plattor är ju också snyggt och praktiskt så det ligger nog på första plats just nu.
Igår hann jag med en liten tur till en av blomaffärerna här i stan och det är ju helt livsfarligt. Framför allt för plånboken men också för att det är så lätt att impulshandla något fint man ser just då utan att riktigt veta var man kan och vill ha objektet i fråga. Igår lyckades jag dock med konsten att ögonshoppa och drömma.


Ha det så bra och njut av solen när den skiner det gör jag kram Petra.



2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka superfina bilder du visar, jag blir alldeles till mig! Härligt!
Agneta kram

MårsArt sa...

Flakmoppen låter intressant...kan du ställa dit en fåtölj uppepå, så hänger jag med...kan faktiskt se dig...ingen omöjlighet...haha.
Jag "åkte dit" på en blomma i dag.
Ska bli kul att se vad det blir av era sommarstugeplaner.
Kommer ju och kollar.
Kan kanske hjälpa till med skissandet lite...
Kramar