tisdag 19 oktober 2010

Höstfix

 Idag har jag varit på landet igen för att stöka undan det sista inför vintern. Elementen skruvades upp lite och värmekabeln i vatten ledningen sattes på, vill ju inte behöva uppleva att något fryser sönder i år igen. Vi håller tyvärr fortfarande på med vattenskadan från förra vintern när varmvattenberedaren i köket frös sönder ...hm inte kul kan jag meddela.
 När jag väl var hemma igen var jag frusen ända in i märgen och tände ljus överallt och stickade färdigt några påbörjade projekt i form av vantar och en lång härlig halsduk.
(Bild någonstans från nätet).
 Ingen krans som finns hemma hos mej, men den fick vara med för att den hade så härliga höstfärger.
Ha det så bra kram Petra.

1 kommentar:

MårsArt sa...

Tur att du förberedde sommarhuset för vintern
Det ska tydligen bli snö i natt.
Fy f... vad jag avskyr vinter, kyla, mörker och halka!
Jag tänder ljus efter ljus efter ljus...
I morgon åker nya vinterjackan på.

Du är så duktig på att sticka!
Själv funderar jag på att virka en "tub" i stället för halsduk.
Kramar