måndag 4 oktober 2010

Resfeber


 Nu är det verkligen höst igen det känner man i luften och märker på de mörka kvällarna. Jag blir också lite extra huslig på hösten till alla familjemedlemmars stora glädje. Igår var det köksregionerna som fick besök i form av porterstek och hembakad äpplekaka med vaniljsås. Idag har jag lappat och lagat sådant som har legat ett tag (ett bra tag).Det blir även en del stickat framför tv'n på kvällarna vilket jag återkommer med.

Här är mina "små" guldklimpar på stranden i Falkenberg i somras, världens goaste. Måste bara ta med en bild eftersom jag sitter på jobbet och saknar dem. Värre lär det bli eftersom stora tjejen just nu är på väg till.....

........ Berlin och ska vara borta hela veckan, hemskt för mej men förhoppningsvis kul för henne. Det är första gången som hon åker iväg själv utanför Sveriges gränser utan familjen så det är klart att det känns lite pirrigt. Men hon är utrustad med både hängslen och livrem så det blir nog bra.
Ha det så bra kram Petra.

1 kommentar:

MårsArt sa...

Här är det ljus tända varje kväll-mysigt.
Porterstek, det var längesedan jag gjorde, men är ju såå gott. Har i alla fall bakat äpplekaka och kladdkaka.
Hoppas nu att J får det trevligt i Berlin.
Kramar