söndag 6 september 2015

Augusti

 Blev ju helt fantastisk på många sätt och alla kom tillbaka från semestrar på jobbet. Vart annat år vid den här tiden åker vi då iväg för en liten kick off och förhoppningsvis en liten nystart inför hösten och vintern. Denna gången blev det Kolmården och fina vildmarkshotellet med toppenväder och fantastisk mat. Utsikt från min balkong på bilden.

En suddig nattbild från foajen på hotellet. Här hade man kunnat stanna ett par dagar till, vi hade det så bra med gruppaktivitet "fångarna på fortet " i djurparken (som de hade öppet bara för oss) underbar mat och toppen föreläsningar det blev högsta betyg av alla närvarande.
 Augusti blev också en fantastisk svampmånad ( ja jag hittade ju ingen så klart) men J och hennes pojkvän kom hem med en hel påse full med gula kantareller och flera efter det. Det tackar man för!
 Mannen var också ute i naturen och fick med sig annat guld hem i form av kräftor som vi kokade och hade kräftskiva på sedan Mums!
Jag själv då? Jo jag bara njöt av det fina vädret nära och kära och god mat. Nu är jag redo för lite höst med innemys och regn rusk och fina soliga dagar med hög klar luft. ( Kanska lite tätare inlägg också).
Kram Petra

1 kommentar:

MårsArt sa...

Skönt med en sådan härlig uppstart på jobbhösten! Inte heller fel med både kantareller och kräftor och en solig Augustimånad!
Inget av varken kräftor eller kantareller här, tyvärr...men hösten är min bästa årstid!
Kramar